یک خبره سئو اطلاعات و تکنیک های کاربردی و مفیدی در باره افزایش رتبه و شدامد وب سایت های مختلف دارد و به راحتی می تواند این روش ها را پیاده سازی کند. شما نیز می توانید تبدیل به یک کارشناس سئو بشوید. اگر مشکلاتی در زمینه فروش محصولات، ترافیک، بازدید، رنک صفحات، تحقیق عبارات کلیدی و … دارید، با تبدیل شدن به یک کارشناس سئوکار به راحتی و تند ترین حالت ممکن، این مشکلات را برطرف خواهید کرد.
کارشناسان و متخصصین سئو تنها امتیازی که دارند، داشتن اطلاعات در باره سئو سایت نیست؛ بلکه این تخصص آن ها یک چیرگی محسوب می شود. دقت داشته باشید که هر کسی می تواند یک خبره سئوکار باشد. ولی فقط در صورتی که بتواند از منابع آموزشی معتبر و قابل اعتماد استفاده کند.
اولین مرجع تعلیم سئو ایران یعنی نیوسئو، با داشتن تجربه ای چندین و چند ساله در زمینه بهینه سازی سایت، اطلاعات مفیدی در مورد شرایط تبدیل شدن به کارشناس سئو داشته و ما در این نوشتار منظور داریم به بهترین شکل شدنی این نکات را برای شما بازگو کنیم.
مفهوم کارشناس سئو چیست؟
در باره اینکه مفهوم خبره سئو چیست و چه افرادی می توانند به یک متخصص سئو تبدیل شوند، باید بگوییم که خبره سئو به فردی گفته می شود که تخصص کامل در مقوله بهینه سازی موتور جستجو داشته باشد. این فرد می تواند به صورت چیره دست فعالیت های خاصی مانند آنالیز، مرور و پیاده سازی تغییرات را برای تارنما های مختلف اتمام داده و عملکرد آن ها در موتورهای جستجو به شدت بهبود دهد.
چرا تبدیل شدن به خبره سئوکار امری بایسته است؟
قبل هر چیزی بهتر است متوجه شوید که چه تفاوتی بین خبره سئو و کارآزموده سئو هستی دارد. کارشناس سئو به فردی گفته می شود که می داند روند بهینه سازی سایت به چه صورت است و چگونه می شود اصول سئو را برای افزایش ترافیک در موتورهای جستجو پیاده سازی کرد.
متخصص سئو به فردی گفته می شود که علاوه بر اینکه یک خبره سئو است، فعالیت هایی مانند مشاوره و اتمام خدمات سئو برای سایت های سایرین را انجام می دهد.
البته دقت داشته باشید که این دو بخش از کسان معمولا با یک عنوان شناخته می شوند و نکته مهم اینجا است که شما برای خبره سئوکار شدن نیازی ندارید که کار و جنبش های مربوط با متخصصین سئو سایت را اتمام دهید. کاشناسان سئو هم سودهای زیاد زیادی از فعالیت های خود می توانند به دست بیاورند.
حقوق کارشناس سئو
طبیعتا حقوق خبره سئو بستگی به میزان کار و جنبش هایی دارد که او می تواند در ماه سپریدن دهد. به طور میانگین میزان درآمد یا حقوق کارشناس سئو در شهر تهران به صورت پایین می باشد:
کارشناس سئو مبتدی: 4 میلیون تومان
کارشناس سئو نصف پیشه ای: 6 میلیون تومان
کارشناس سئو حرفه ای: 10 میلیون تومان
در شهر مشهد حقوق خبره سئو بر بنیاد میزان تخصص و تجربه فرد به صورت ذیل است:
کارشناس سئو مبتدی: 2 میلیون تومان
کارشناس سئو نیمه پیشه ای: 3 میلیون تومان
کارشناس سئو حرفه ای: 5 میلیون تومان
در شهرستان های دیگر این اعداد به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. البته دقت داشته باشید که مبالغ گفته شده تنها صورتی که شما بخواهید تارنما های گوناگون را تحلیل کرده و اصول سئو را برای آن ها پیاده سازی کنید. چنانچه تجربه کافی و یک تیم قدرتمند داشته باشید، طبیعتا میزان درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
حالا وقتشه! اینو بخون: تعلیم افزایش بازدید گوگل رایگان
پیشنهاد مؤلف این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
مزایای تبدیل شدن به کارشناس سئو
افزایش رنک و شدامد سایت: این مسئله احد از دلایلی اصلی است که افراد گرایش پیدا می کنند تا به کارشناس سئوکار تبدیل شوند.
اگر بدانید که چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، در آن صورت می توانید از این افزایش رتبه و ترافیک صفحات سایت خود، سودهای زیادی را به دست بیاورید. شما می توانید با استفاده از راهبرد های پسندیده در این زمینه، درآمد نکوداشتن را برای شخص خودتان کسب کنید. همچنین می توانید یک کسب و کار راه اندازی کرده و از طریق افزایش رتبه و ترافیک سایت باره نظر، آن سوداگری را ارتقا دهید.
وابستگی کمتر به سئوکاران دیگر: ما می دانیم که این نکته طبیعی نیست که شما انتظار داشته باشید در یک تارنما تعلیم سئو و بهینه سازی سایت آن را مطالعه کنید؛ اما این مسئله راستی داشته و اهمیت زیادی نیز دارد. اگر به خوبی از چیرگی های سئو کاربرد کنید، می توانید بدون برگزیدن به حمایت خارجی، سوداگری خود را گسترش دهید.
کاهش هزینه های جاری کسب و کار خود: اگر حائز یک سوداگری نوپا می باشید، مطمئنا این مزیت تبدیل شدن به خبره سئو می تواند به نکویی در مورد استخدام خبره سئو جدید به شما کمک کند. طبیعتا استخدام کارشناسان و متخصصین سئو می تواند هزینه های زیادی را برای شما برپایی کند.
تصمیم گیری بهتر در مورد سئو سایت: مطمئنا هیچ فردی به اندازه شما برای کسب و کارتان دلسوزی نخواهد کرد. اگر آشنایی نکوداشتن با روند سئو داشته باشید، تصمیم گیری در مقوله بهینه سازی صفحات، آسانتر خواهد بود. اگر بخواهید به یک کارشناس سئوکار برای این قضیه مراجعه کنید، اول از کل باید فهم کنید که چگونه خدماتی پیمان است او به شما ارائه کند و پس متعلق به شما باید به او بفهمانید که دقیقا به پیگیری چه چیزی هستید.
کارشناس سئو بودن امری مفید برای مدیران بازاریابی است: اگر به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت می کنید، درک درست از سئو به شما مزیت اکثریت نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران سوداگری شما می بخشد.
هیچ کسب و کار اینترنتی بدون سئو موفق نخواهد بود: استفاده از اصول و طریق های سئو، سایر امری اختیاری نیست. آن تقسیم از وب سایت هایی که بر پای بست، سئو، ساخته نشده اند، بی گمان نمی توانند در SERP های گوگل که رقابت در آن ها به شدت در حال افزایش است، جایگاهی داشته باشند. داشتن اطلاعات مفیدی درباره سئو و درک اینکه چگونه باید از شیوه های آن استفاده کرد، می تواند آینده بی اندازه ای برای تارنما شما به ارمغان بیاورد.
10 قدم بنیادین تبدیل شدن به یک کارشناس سئوکار
بازار پیشه سئو,حقوق کارشناس سئو,سئو کار
اکنون که متوجه شده اید مفهوم خبره سئو چیست و ارتقا مهارت های بهینه سازی سایت می تواند از جنبه های مختلفی به کسب و کار شما کمک کند. در پیوستگی 10 مرحله اصلی برای تبدیل شدن و شرح وظایف خبره سئو را برای شما ارائه کرده ایم.
مرحله اول: فهم عملکرد موتورهای جستجو
قبل از اینکه حتی آغاز به فکر کردن در باره سئو بکنید، نخستین قدم که شما باید بردارید این است که خود را با شیوه پیشه موتورهای جستجو آشنا کنید. برای بسیاری از افراد، درک عملکرد موتورهای جستجو امری ساده می باشد؛ ولی دائم بهتر است که از مفاهیم بنیادین شروع کنید و سپس پیچیده ترین مسائل را مورد رسیدگی پیمان دهید.
شما می توانید از نوشتار تعلیم عملکرد موتورهای جستجو که در نیوسئو آن را پیمان دیتا ایم، استفاده کنید.
مرحله دوم: درک مفاهیم اولیه بازاریابی موتور جستجو
قبل از اینکه به مراحل وظایف خبره سئو در جایگاه های بالاتر بپردازیم، شما باید در ارتباط با کلیه مفاهیم مختلفی که بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی اینترنتی هستی دارند، اطلاعات جامعی داشته باشید.
شما باید در ذهن خویش این مسئله را روشن کنید که دقیقا از سئو چه انتظاری دارید و از چه آلت پیوسته با سئو دیگری می توانید کاربرد کنید الی حضور شما در اینترنت قوی تر شود. در نتیجه بهتر است تفاوت های SEO و SEM را به نکوداشتن شناسایی کنید.
مرحله سوم: فهم اینکه SEO چه ماهیتی دارد
سئو فقط مربوط به واژه ها کلیدی و لینک ها نیست؛ بلکه خیلی بیشتر از این موارد است. رسالت واقعی سئو این است که تجربه ای عالی را در پسندیدن کاربران قرار دیتا و دقیقا آنچه را که می خواهند، به آن ها ارائه کند.
هدف شما فقط کسب ترافیک بیشتر از سمت موتورهای جستجو نباید باشد؛ بلکه منظور کسب و کار این است که این کاربران وارد شده به تارنما شما، به مشتریان و مخاطبین همیشگی سایت تبدیل شوند. در مورد این قضیه بهتر است سئو درونی سایت، سئو بیگانه سایت و سئو فنی را به نکوداشتن تعلیم ببینید. ما در نیوسئو برای هر کدام از این مفاهیم، نوشتار های زیادی را منتشر کرده ایم که می توانید متعلق به ها نهایت بهره را ببرید.
مرحله چهارم: برگزیدن بهترین مرجع آموزش سئو
هنگامی که شما آغاز به یادگیری سئو کنید، یک نکته را متوجه خواهید شد؛ اطلاعات زیادی در مورد این صنعت در اینترنت هستی دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری هستند که این مسئله می تواند مایه سردرگمی شما بشود.
اگر تصمیم گرفتید که این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید، بهتر است که به نکوداشتن وب سایت های گوناگون را مورد رسیدگی پیمان دیتا و بهترین آن ها را انتخاب کنید. البته به طور کلی نظرات زیادی در مورد بهینه سازی وب سایت ها وجود دارد که ممکن است بسیاری متعلق به ها نیز درست باشند. ولی مطمئنا شرایط این را ندارید که همگی ترفندهای تارنما های موجود را پیاده سازی کنید الی در پایان بهترین گزینش را داشته باشید. در نتیجه رهنمود ما این است که از نظرات افرادی که از آموزش های مرجع مورد نظر شما استفاده کرده اند، بهرهگیری کنید.
البته امروزه زمان، به یک فاکتور بسیار مهم تبدیل شده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، نخست از کل بهتر است از دوره های خصوصی آموزش سئو استفاده کنند. در غیر این صورت باید سرعت مطالعه خویش را به شدت بالا اسیر و همگی مقالات وب سایت آموزشی مرجع خویش را مطالعه کنند.
مرحله پنجم: مستحضر بودن در باره دگرگونی ها سئو
سئو در واقع یک صنعت مقاوم نیست و اصول و قواعد آن شدنی است پس از گذشت مدت زمانی، تغییراتی را داشته باشند. انگیزه این است که پایه و پای بست، بهینه سازی سایت، الگوریتم رتبه بندی گوگل است و این موتور جستجو در درازا یک سال اغلب از 250 تغییر را در الگوریتم رتبه بندی خود برپایی می کند. پس بر اساس همین تغییرات، روند سئو نیز تغییر پیدا خواهد کرد.
یکی از وظایف خبره سئو حرفه ای این است که به طور مرتب اخبار معتبر پیوسته با سئو را پیگیری کند الی در صورت بروز هرگونه بروزرسانی در الگوریتم رتبه بندی گوگل، بتواند آمادگی لازم برای تغییر استراتژی های خود را داشته باشند. برای این شغل توصیه می کنیم که از چند وب سایت انگلیسی زبان معتبر خبری استفاده کنید؛ چراکه این وب سایت ها صلاحیت خود را چندین مرتبه اثبات کرده اند.
مواردی که باید در زمان مشاوره از کارشناس سئو بخواهید |
مرحله ششم: به کارگیری ابزارهای سئو کاربردی
حقیقت این است که شما نمی توانید بهینه سازی سایت خویش را به تنهایی اتمام دهید. چراکه اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری هستی دارد. اگر کوشش می کنید تمام امور را به چهره دستی انجام دهید، بهتر است وقت خود را صرف کارهایی کنید که نتایج ارزشمندتری را برای شما ایجاد می کنند. یکسری از تحلیل ها و رسیدگی ها نیازی ندارند که به چهره دستی و بدست شخص شما اتمام شوند.
ابزارهای سئو یکی از بهترین گزینه هایی هستند که شما می توانید متعلق به ها برای بهبود چگونگی سوداگری خود بهرهگیری کنید. البته برخی از ابزارهای سئو ممکن است هزینه هایی را برای شما به وجود بیاورند. بهتر است بدانید که این هزینه ها، با توجه به داده هایی که در گزین کردن شما قرار می گیرد، ارزش احسان خواهند داشت.